در تخقق اهدافمان چه برنامه ریزی داشته باشیم؟
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

برنامه خود را بطور کامل برروی قطعه کاغذی بیاوریم. به مجرد این که هر بخش از هدفمان به مرحله احرا رسید، با علامت ضربدر، تحقق آن را برروی برنامه زمان بندی مشخص کنیم. در عین حال، قبل از اینکه دست به عمل بزنیم، بد نیست از کسانی که پیش از ما، این مسیر را پیموده و سرد و گرم ان را چشیده اند، مصلحت جویی کنیم. فراموش نکنیم که دیگران می توانند هادی و حامی ما در اجرای برنامه هایمان باشند. به عبارت ساده ما می توانیم از :

مهارت دیگران

اشتباهات دیگران

سرمایه دیگران

امکانات دیگران

و روش های دیگر

در تحقق اهداف خود بهرمند شویم. به خصوص اگر از سرمایه، مهارت و امکانات لازم بی بهره باشیم، راهی به جز پیروی از رهنمودهای فوق نداریم. به هر حال ما ناگزیریم که در هر شرایطی بطور سنجیده و حساب شده خطر کنیم و تن به ماجرا بسپاریم. زیرا آنچه باید بیاموزیم در طول مسیر خواهیم آموخت. البته به یکباره خود را میان امواج سهمگین دریا نیفکنیم  بلکه از عمق کم شروع کرده و به تدریج که مهارت برخورداری از اعتماد به نفس و احساس بی نیازی به کمک دیگران می تواند یک راست به عمق آب یورش ببریم که در این صورت با یکی از عواقب زیر روبرو خواهیم شد :

  1. اگر نتوانیم شنا کنیم غرق می شویم. پس ضرورت دارد که پیشاپیش اقداماتی را برای نجات خود پیش پینی کرده باشیم ، در حقیقیت اگر فردی بدون آشنایی به فن شنا و بدون وجود امکانات ایمنی به شنا در عمق بپردازد  یک ابله تما عیار است.
  2. ممکن است به رغم عدم مهارت در فن شنا غرق نشویم  زیرا برطبق کانون ارشمیدوس، یک جسم غوطه ور در مایع، به اندازه آب هم حجمش سبک می شود. بنابراین اگر در میان تلاطم امواج دریا خونسردی خود را حفظ کنیم، چه بسا با استفاده از این اصل علمی جان سالم به در بریم. بعلاوه ضرورت صیانت نفس ممکن است به گونه ای ما را در نجات جانمان یاری کند.
  3. با توسل به مهارتی که در فن شنا داریم ، با آسودگی خیال به هر سو که مایلیم شنا کنیم، در این شرایط ایده آل، ما همه چیز را تخت کنترل خواهیم کرد . ارباب و سالار خود خواهیم بود و برای همیشه می توانیم از کلوچه شیرینی که طبخ کرده ایم  تناول کنیم.

به هرحال به جای کار امروز را به فردا افکندن، همین حالا وارد عمل شویم، آنگاه با ذهنیت مثبت آماده رویارویی با پیامدهای غیر منتظره شویم. هرگز از اشتباه نهراسیم، زیرا هر اشتباهی به ما چیزی خواهد آموخت .

بعلاوه اشتباه پیامد جانبی هر عمل تهور آمیز و هر مبارزه طلبی جسورانه است. خطا کوچکترین تاثیری برذهن و احساس فرد خوش بین و بالنده ندارد. به عکس بدبینی و تفکر منفی آدمی را از هرگونه حرکتی باز می دارد.

 


 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: